Nee! Weer een nieuwe trend!

De mode- en interieurwereld zijn er heel goed in. Maar de fitnessbranche kan er ook wat van. Het bedenken van trends....

Je kent het wel: Heb je net een trendy kleurtje op je muur gekwakt en kom je er nu achter dat, dát toch écht wel héél erg 2024 is. En die meubels… Dat kan echt niet meer…Alsof iedereen om het jaar alle meubels nieuw koopt…Of de reden dat iedereen tegenwoordig in vormeloze, grote, lelijke spijkerbroeken loopt. En de reden dat mannen er ineens uitzien als foute Duitse porno-acteurs of als de gasten uit Maaskantje. Vroeger als ik op school er zo had uitgezien, was ik zeker gepes…. oh wacht. Nee dat was toen ook al mode… En hé, ik mag het zeggen want ik had tot voor kort nog een knot, oh nee: “man bun”. Dat klinkt meer trendy.

Fitnesstrends

Maar goed. Alles heeft natuurlijk met smaak te maken. En ja, als er nu eenmaal influencers zijn die het voorbeeld geven, dan volgen wij natuurlijk allemaal. Maar er is één branche die toch wel de second-best is in trends: De fitnessbranche.

Het verbaast mij toch steeds weer hoe het allemaal bedacht wordt. Of toch niet!? De gelijkenis met de mode zit er eigenlijk vaak niet ver vanaf. Veelal zijn er namelijk bekendheden en influencers bij betrokken. Of slimme linkmichels op het gebied van marketing. In de mode loop je hoogstens voor veel te veel geld een tijdje voor lul. In de fitnessbranche is dat een ander verhaal.

De keerzijde

Mensen zouden in het algemeen meer moeten bewegen en beter moeten eten. Verandering van spijs doet eten. Dus als steeds meedoen met de nieuwste trends je in beweging houdt en je gezond laat eten en drinken: dikke prima! Maar dat is nu precies het probleem. Veel voedingstrends zijn helemaal niet gezond. Trends op het gebied van training kunnen gelukkig vaak niet zoveel kwaad maar zijn vaak wel zonde van je geld en tijd. En daar hebben we vaak al te weinig van. En dan heb ik het maar even niet over alle trends op het gebied van “wellness”, zoals: supplementen, ontgiften, ontzuren, vasten, trillen, elektrocuteren, bevriezen, branden, spoelen…. Ahhhhh. Ik schud dit lijstje echt zo uit mijn mouw. Maar het bestaat allemaal. En het schokkendste is dat als ik er nog even langer over denk er nog wel een paar uit mijn mouw komen vallen.

Goed. En dan ben je je tijd en geld aan het weggooien. Wat dan nog? Ik kan ermee leven. Het is jouw tijd. Jouw geld. Erger zou zijn als je gezondheid schade oploopt. Gelukkig gebeurd dat niet zo vaak. Maar het komt wel voor, trouwens. Waarschijnlijk vaker dan jij denkt. Maar ik doel eigenlijk meer op dit: Door de bomen het bos niet meer zien. Hierdoor niet meer weten waar je moet starten. Wat moet je nog geloven? En wat vooral niet? Weet je wat? Fuck it. Ik doe gewoon helemaal niets meer! En ondertussen ben je niet blij met jezelf. Je scrolt nog eens door Instagram en je verwondert je erover waarom iedereen er zo blij, gezond gelukkig, rijk, slank, gespierd… Je snapt het wel, denk ik.

Gemak dient de mens

Er is één overeenkomst in dit alles: gemak. Wij hopen altijd dat er een makkelijke manier is. Eentje dit niet veel moeite kost. En ook niet teveel tijd. Want ja, je goed voelen, gezond zijn en er goed uitzien een ook nog eens succesvol zijn moet natuurlijk niet teveel tijd en moeite kosten! Ik heb nieuws voor je: Het is niet gemakkelijk. Er zijn geen wonderdiëten, wondermiddeltjes of wonder trainingsmethoden….. En nu ineens in de crypto currency springen maakt je ook niet ineens miljonair. Althans, dat denk ik…

De kunst van het leven

Tsja, kon ik je het maar vertellen. Ik doe ook maar wat. In ieder geval heb ik wel geleerd dat als iets té mooi klinkt het dat ook vaak is. En dat zodra een bekendheid of influencer ergens mee komt je er sowieso een paar vraagtekens bij moet zetten. Waar ik liever naar kijk zijn mijn klanten. Échte mensen, met mooie gezinnen en goed- of minder goed lopende bedrijven. Mensen die weten dat je hard moet werken. Niet alleen voor geld, maar ook voor geluk en gezondheid. Je krijgt het niet cadeau. Het is niet makkelijk. En dan ben ik trots dat ik ze een beetje op weg kan helpen met hun leefstijl. Oh wacht: Lifestyle. We moeten wel een beetje trendy blijven natuurlijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deel deze post

gerelateerde berichten

This Headline Grabs Visitors’ Attention

A short description introducing your business and the services to visitors.

Mailen met Focus

Ik kom graag met je in contact! Vul onderstaand mailformulier in en ik kom snel bij je terug.

Vehicle Information